УРОКИ ОСНОВИ ЗДОРОВЯ


Тема: Пожежна безпека. Умови й причини виникнення пожеж. Принципи запобігання  та гасіння пожеж
Мета уроку: розглянути умови й причини виникнення пожеж, сформувати поняття «трикутник вогню»;  продовжити розвивати поняття про методи та    засоби гасіння  пожеж, особливості гасіння електроприладів, легкозаймистих речовин.
Продовжити розвивати логічне мислення, удосконалювати вміння аналізувати різноманітні процеси які пов'язані з питанням збереження життя та здоров'я людини.
Виховувати в учнів розуміння цінності людського життя. Продовжити виховувати культуру поведінки з вогнем у побуті.
Обладнання: Комп'ютер; проектор; смарт-дошка; програмове забезпечення: Еlite Panaboаrd;  презентації: «трикутник вогню», «засоби пожежогасіння»; відеоролик: «стадії горіння»; роздатковий матеріал. Демонстрація: металева підставка, сухий спирт, запальничка, металева кришка, совок, пісок, кошма, вода.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
 І.   Організаційний момент.   30с
ІІ.   Актуалізація опорних знань.  2.5 хв.
 а)  Живуть у тісній темниці,
      Без страху темноти,
      Хлоп’ята яснолиці —
      Вогню малі брати.
      І мають душу щедру,
      Хоч дерева сини,
      Згораючи дощенту,
      Вогонь дають вони.
     (Сірники)

-Бажаний гість замість цукерок дрова їсть.
(Вогонь)
- Без крил, без рук, без ніг, а  в гору піднімається.
(Дим)
б) Які ви знаєте горючі речовини ?
в) А що може призвести до пожежі?
ІІІ. Основна частина.
1.     Діти самостійно визначають тему уроку. (смарт -дошка). На дошці розміщені слова, деякі із ни пропущені вчитель із допомогою учнів їх дописує. (додаток 1)
2.     Проблемне питання: Як ви гадаєте чи потрібні нам знання із сьогоднішньої теми?
3.     Вивчення нової теми.
а) Презентація «трикутник вогню». (додаток 2)
- джерело запалювання;
- горюча речовина;
- окислювач (кисень)
б) Визначення терміну «Пожежа» (смарт -дошка) у визначенні перемішані  слова. (додаток 3)
Пожежа – це стихійне розповсюдження вогню, який вийшов з під контролю людей і призводить до матеріальної шкоди, а іноді й до загибелі людей.
в) Перегляд відеоролику «Стадії пожежі». Після перегляду учні визначають  три стадії пожежі (фронтально). (додаток 4)
§  Початкова. Триває переважно від 15 до 30 хвилин. Для неї характерна невисока температура, полум'я і незначна швидкість поширення вогню. Якщо пожежу встигнуть загасити на цій стадії, вона заподіє найменші збитки.
§  Основна стадія. Триває переважно наступні 30 хвилин, температура полум'я може перевищувати 1000° С. Поже­жа швидко поширюється, загасити її дуже важко.
§  Стадія закінчення.  Вогонь згасає у міру догоряння матеріалів. Рятувати вже нічого.
4.Демонстрації «Гасіння сухого пального» чотири способи
- накрити склянкою;
- засипати піском;
- накрити тканиною;
- залити водою.
Після кожної демонстрації учні роблять висновки (фронтально)
5.Презентація «Засоби пожежогасіння» (вогнегасники) (додаток 5)
- для чого ж нам необхідно знати засоби пожежогасіння?
Щоб відповісти і закріпити на практиці ми розглянемо наступні ситуації.

( робота в групах). Діти діляться на чотири групи, їм роздаються по одній ситуації, в якій написана горюча речовина, після чого вони визначають причину загорання,  спосіб і засіб гасіння. В кінці робляться висновки.


IV. Руханка.
-         На галявині вогнище,
-         Полум'я стелиться низько – низько (присісти)
-         Далі вогнище розгорається (піднятися)
-         І полум'я коливається (показати руками)
-         Ми взяли водичку прямо із кринички (нахилитися)
-         Полили, загребли (імітувати руками)
-          Із галявини пішли (крокувати).

V. Закріплення.  Робота із (старт дошкою) (додаток 6)
Дітям необхідно розставити картинки які можна гасити водою і які забороняється.
VI. Оцінювання. (додаток 7)
VI. Домашнє завдання.
1.  §24  , вивчити
2.   ст.129      №1-5 , письмово
3. Обладнання пожежного щита. (малюнок)


(додаток 6)
Позначте всі правильні відповіді.
1.   Пожежу може спричинити?
А   відкритий вогонь
Б    легкозаймисті матеріали, що зберігаються поряд із джерелом тепла
В   працюючий електрозварювальний прилад, що залишений без нагляду
Г    вогнегасник
2.   До легкозаймистих матеріалів належать?
А   деревина, гіпс
Б    вода, пісок, цегла, бетон
В   бензин, гас, спирт, природний газ, олія
Г    вода, металеві вироби
3.   До негорючих матеріалів належать?
А   папір, деревина, бавовняна тканина
Б    гума, пластмаса
В   вода, пісок, цегла, бетон
Г    вата, цукор
4.   Причиною пожежі можуть бути?
А   відчинені двері та вікна
Б    перевантажена розетка
В   блискавка
Г    гра дітей з петардами
5.   Телевізор не можна ставити близько до джерела тепла, оскільки?
А   він може зайнятися
Б    буде холодніше в кімнаті
В   погіршиться якість зображення
Г    це неестетично
6.   Палаючі електроприлади гасять:
А   водою
Б    бензином
В   цупкою тканиною
Г    спиртом
7. Номер телефону пожежної служби?
А   102
Б   103
В   101
Г   104
8. До природних джерел запалювання відносяться?
А   Блискавка;
Б   Сірник;
В   Вулкани;
Г   Недопалок.
9. Вогнегасники бувають?
А   Повітряно - пінні;
Б   Вуглекислотні;
В   Соляні;
Г   Порошкові.
10. Стадії пожежі діляться на?
А   Початкова стадія;
Б   Основна стадія;
В   Перехідна стадія;
Г   Стадія закінчення;

Відповіді:
1) А Б В;
2) В;
3) В;
4) Б В Г;
5) А;
6) В;
7) В;
8) А В;
9) А Б Г;
10) А Б Г.

 «Перлини народної мудрості»
•    Вогонь вогнем не загасиш.
•    Вогонь — добрий слуга, але поганий хазяїн.
•    Із вогнем не жартуй.
•    Вогонь — більший ворог, ніж вода.
•    У сіні вогню не сховаєш.
•    Вогонь кочерги не боїться.
•    Вогню в шапці не гасять.
•    Гаси вогонь, поки не розгорівся.
•    Коли вогонь розгориться, то спалює і мокре, і сухе.
•    Із малої іскри великий вогонь буває.
•    І найменша іскорка зродить найбільший вогонь.
•    І в попелі іскра буває.
•    Не кидай іскри в солому: і сама згорить, і село спалить.
•    Біля сухого дерева й сире горить.
•    Сірничок малий, а біда від нього велика.





Комментариев нет:

Отправить комментарий